Nynorsk | Bokmål

Hva betyr dette for deg?

Dette betyr at du skal få en strømleverandør som er enda bedre! Det å vise deg navnet vårt er første steg. Første steg på veien mot smartere teknologi, mer effektive løsninger og bedre oversikt. Et steg mot en enklere strømhverdag for bedrifter og folk flest. Vi har med oss det beste fra alle selskapene - menneskene. De som kjenner deg, nærmiljøet ditt og som brenner for god kundeservice. Den nye drakten vår tar vi ikke i bruk før til høsten, så inntil videre er telefonnummer, hjemmesider og faktura som før.

Vi lover å holde deg oppdatert, og har samlet noen spørsmål og svar som vi tenker kan være naturlig at du sitter med.

Hvem slår seg sammen?

Det er strømselskapene til TAFJORD (Tafjord Marked), Sogn og Fjordane Energi (SFE Kraft), Tussa (Tussa-24) og Sognekraft (Sognekraft Straum). Altså den delen av konsernene som selger strømmen. De resterende selskapene i de fire konsernene er ikke omfattet av samarbeidet og vil fortsette som før.

Hvorfor slår dere sammen strømselskapene?

Vi slår oss sammen for å bli enda bedre. For å kunne være en konkurransedyktig aktør med framtidsrettede produkt og tjenester for deg, samtidig som vi får et større fag- og kompetansemiljø. Det å bli stor er ikke noe mål i seg selv, men å bli stor nok til å gjøre ting bedre, og utvikle oss i riktig retning - det er viktig.

Hva heter det nye selskapet?

Det nye strømselskapet heter Wattn! Vi bobler over av entusiasme, og håper du liker navnet like godt som vi gjør.

Hva skjer nå?

Vi er godt i gang, og jobber nå på spreng for å utvikle enda bedre produkt og tjenester for deg. Samtidig trenger vi litt tid til å bli kjent med hverandre, og for å skape de beste løsningene for deg. Foreløpig vil du derfor ikke merke noe forandring.

Hva skjer med strømavtalen min?

Du trenger ikke gjøre noe. Vi er fremdeles din lokale strømleverandør.

Hvem får jeg faktura fra?

Du vil fortsatt få fakturaen din fra det strømselskapet som du er kunde hos i dag. Så er du f. eks. kunde hos TAFJORD, kommer fakturaen din fortsatt fra TAFJORD. Slik vil det være frem til lanseringen av Wattn i høst.

Hva skjer med Avtalegiro og eFaktura?

Dersom du har Avtalegiro/eFaktura i dag, viderefører vi disse avtalene. Du trenger ikke gjøre noe selv.

Hva skjer med gjennomfakturering og samlefaktura?

De som har gjennomfakturering i dag, strøm og nettleie på samme faktura, vil fortsatt få det.
For de som har internett, TV eller andre tjenester fra Tussa og TAFJORD vil du fra i høst dessverre ikke få samlefaktura med strøm og internett/digital-tv.

Får dere flere produkt og tjenester?

Vi skal fortsatt tilby gode og konkurransedyktige strømavtaler. Samtidig som vi har planer om å øke produkt- og tjenestetilbudet vårt. Vi klarer nesten ikke å vente med å få vise deg hva som kommer.

Hva skjer med kundeappen?

Tussa og SFE Kraft tilbyr i dag kundeapp, og denne kan du bruke akkurat som før. Samtidig jobber vi med å gjøre denne tjenesten enda bedre. Ny, spennende kundeapp blir lansert i høst, det er bare å glede seg!

Vil jeg miste historiske data?

Tvert imot, vi jobber for å gjøre data enda mer tilgjengelig for deg. Alle data vil ligge tilgjengelig på kundeside, og i kundeapp.

Hva skjer med arbeidsplasser og lokalt engasjement?

Alle som jobber i de ulike selskapene er med videre! Og du trenger aldri å være i tvil om at vi er det lokale strømselskapet ditt. Nå kan du faktisk finne oss flere plasser i lokalområdet. Vi har kontor på Sandane, Førde, Florø, Vik i Sogn, Ørsta og Ålesund.
I Wattn ønsker vi å bidra til vekst og utvikling, og på den måten vise samfunnsengasjementet vårt. Vi gler oss til å vise mer av dette utover høsten.

Vil det bli endring i strømavtalen til min bedrift?

Dere vil beholde dagens avtaler og betingelser.

Hva med produkt og tjenester som dere tilbyr i dag?

Vi skal fortsatt tilby gode og konkurransedyktige strømavtaler. Samtidig vil vi lansere nye produkt og tjenester utover høsten. Bedriftsportalen er ett av de nye tilbudene til alle våre bedriftskunder. Det er en moderne rapporteringsløsning som gir samlet kontroll over forbruk og kostnader på en plass.

Hva skjer med EnergiArena?

EnergiArena er et miljøprogram som bedriftskunder i TAFJORD har hatt tilgang på. Vi kan med glede si at dette programmet nå blir tilgjengelig for alle bedriftskunder som ønsker det. Vi jobber hele tiden for at produkt og tjenester skal bli bedre, og vi lover et fullspekket EnergiArena-program til høsten.

Får bedriften min samme kunderådgiver?

Alle våre dyktige kunderådgivere er med oss videre i Wattn, og sammen er vi enda sterkere faglig. Vi bygger nå et samlet kompetanseteam der rådgiverne får ulike roller med ulike fagområder. Felles er at alle er her for å tjene deg som kunde best mulig.

Mister vi kundehistorikk og viktige data?

Tvert imot, vi jobber for å gjøre data enda mer tilgjengelig. Alle data vil bli liggende i vår database.

Wattn

På lag med de unge. I kampen for klimaet. På lag med de travle. De som trenger enkle vilkår og god service. På lag med ny teknologi. De som fryder seg over å ha full kontroll, og smarte tips i lomma. For glede handler mye om det vi får til sammen.

Effekten av å spille på lag.

Folkets Fotavtrykk

Som stolt partner i Folkets Fotavtrykk skal vi sammen med det offentlige, næringslivet og innbyggerene jobbe for å nå FN’s klimamål. Fra høsten av legger vi til rette for at du kan redusere ditt strømforbruk, slik at dine bærekraftige valg også kan vise igjen i klimakartet.

Les mer